سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقد و بررسی ویژگی های گوشی موبایل هواوی P8Max

بررسی دقیق گوشی موبایل هوآوی P8Max

نگاهی به فناوری ساخت فبلت هوآوی P8max


سه مدل گوشی P8، P8 Lite و P8 Max شرکت هواوی است که در سال 2015 معرفی شدند. از این سه گوشی موبایل هوآوی P8 Max نسبت به بقیه از سایز بزرگتری برخوردار استبه طوری که نام فبلت را نیز یدک می کشد.

به نمایشگری 6.8 اینچی مجهز شهده است که ابعاد دقیق خود گوشی هم برابر با 6.8*93*187.2 میلی متر است.

اگرچه از ظاهری مستطیلی شکل برخوردار است اما گوشه های گرد شده ی آن، در درجه اول به زیبایی و بعد به خوش دست بودن آن کمک زیادی کرده است.

در ساخت این گوشی از طراحی حرارتی پیشرفته استفاده شده است. در واقع با مواد رسانا DX19 و یک لایه حرارتی 7 تایی که 9 برابر بهتر از فولاد و 3 برابر بهتر از آلیاژ منیزیم است، ساخته شده است. این ساختار در را قابی منحصر به فرد و بسیار خوش دست فرا گرفته است.

این گوشی جزو اولین گوشی هوشمند ساخته شده با آلیاژمنیزیم که در واقع فلزی با عملکرد بالایی است، می باشد. این فلز در واقع در ساخت و ساز حمل و نقل هوایی پیشرفته استفاده می شود.

گوشی هواوی P8Max

این ترکیب نوآورانه باعث کمتر شدن ارسال اشعه های مضر گوشی به سر و همچنینی بهبود سیگنال آنتن دهی می شود.

لازم است بدانید که، از صفحه نمایش فول اچ دی و محافظت شده با Corning Gorilla Glass 3 برخوردار است. پشتیبانی از چندلمس همزمان و تراکم پیکسلی 324ppi از دیگر ویژگی های این نمایشگر گسترده است.

نکته ی دیگری که باید در مورد آن اشاره کرد نوع این صفحه نمایش است که به نقل هواوی LTPS LCD است که با این وجود نور پس زمینه با محتوای نمایش داده شده کاملا مطابقت می کند.، شفافیت 91% بهتر و اشباع رنگ95.9% بیشتر شده است. در این صورت شاهد تصاویر با کیفیت تر و واضح تر در سایز نسبتا بزرگ تری خواهیم بود.

هسته و پردازنده اصلی این گوشی هواوی، نکته ی دیگری است که باید به آن بپردازیم. گوشی موبایل هواوی P8Max از هشت هسته که شامل 4 هسته ی 2.2GHz و  چهار هسته ی 1.5GHz به همراه چیپست HiSilicon Kirin 935 ساخته شده است. همچنین پردازنده ی گرافیکی آن Mali-T628 MP4 گزارش شده است.

این مجموعه با همکاری 64 گیگابایت حافظه داخلی و 3 گیگابایت رم کامل تر شده است. به غیر از این 64 گیگابایت حافظه اصلی می توان حداکثر به همین میزان از حافظه جانبی microSDنیز استفاده کنیم و حجم ذخیره سازی را دوبرابر کنیم.

داشتن دو شیار سیم کارت با دوسایز میکرو و نانو و همچنین پشتیبانی از شبکه ی اینترنت پر سرعت 4 جی از امکانات ارتباطی این گوشی موبایل است.

حال بیاید نگاهی به دوربین گوشی هواوی P8 Max بیاندازیم، نباید از وجود دوربین 13 مگاپیکسلی خیلی تعجب کنیم زیرا به نظر ما هواوی با ساخت این گوشی شاهکار مهندسی خود را به رخ کشیده است. شاید تا قبل از این شاهد دوربین با کیفیت بالایی در فبلت و تبلتها نبودیم اما هواوی با این کار سنت شکنی کرده است.

گوشی موبایل هواوی P8max

نکته جالب وجود حالت time-lapse در دوربین است، در واقع شما با فواصل زمانی مشخص می توانید عکاسی کنید و در نهایت از آن یک ویدیو منحصر به فرد  بسازید.

یکی دیگر از امکانات کابردی این دوربین، امکان عکاسی در شب و با نور بسیار کم است زیرا دارای ویژگی low light shooting و مجهز به فلش double-color temperature است.

با دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و امکان استفاده از ویژگی innovative beauty،میتوانید زیباترین عکس های سلفی خودتان را خاطره ساز کنید.

گوشی موبایلی با این اندازه صفحه نمایش حتما مصرف باتری بالایی دارد به همین دلیل دارای یک باتری بزرگ لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4360 میلی آمپرساعت است. با اینکه صفحه نمایش این گوشی بزرگ است اما مصرف باتری آن از لحاظ سخت افزاری به حداقل رسیده است و همچنین مجهز به Power Saving Software نیز هست.

در هر صورت طبق گفته هواوی میتوانید با یک بار شارژ تا 2 روز از آن استفاده کنید.

هواوی همچنین سخت افزار مربوط به بلندگوها را تقویت کرده است و از بلندگوهایی با بلندی صدای یک وات، تقویت کننده های هوشمند PA و محفظه بزرگ صدای 0.91 CC استفاده کرده است.

در آخر قیمت این محصول در حدود 1 میلیون 500 تا 600 هزارتومان است که با ویژگی هایی که بررسی کردیم شاید در ابتدا قیمت حدود 2 میلیون را برای آن تصور می کردیم اما همانطور که ملاحظه می کنید قیمت این گوشی مانند مشخصات داخلی اش باورنکردنی است.

منبع :نکاتی در مورد گوشی huawei P8 Max